Saturday, July 4, 2009

Pesuruhjaya sempurnakan Majlis Pecah Tanah Kompleks PAS Kawasan

BESERI -Majlis Pecah Tanah tapak Kompleks Tarbiyah Islamiyah PAS Kawasan Padang Besar di Jalan Bukit Kerang di sini telah disempurnakan oleh Pesuruhjaya PAS Perlis, YB Ustaz Haji Hashim Jasin pagi tadi.

Sebelum berlangsungnya majlis tersebut, Ustaz Hashim serta pada hadirin mendengar taklimat dari Pengerusi Lajnah Pembangunan PAS Kawasan Padang Besar, Haji Bahran Ismail berkaitan projek yang akan dijalankan.

Taklimat diadakan di dalam Markas PAS Cawangan Taman Melati Indah bersebelahan tapak kompleks.

Dalam taklimatnya, beliau menjelaskan fasa pertama pembinaan kompleks melibatkan kerja "Footing and Beam" yang akan menelan kos kira-kira RM52,000.00 dan dijangka bermula pertengahan bulan Julai.

Haji Bahran memberikan taklimat


Ustaz Hashim dalam ucapan ringkas beliau melahirkan rasa bangga dengan usaha PAS Kawasan Padang Besar yang akan mendirikan kompleks tersebut. Katanya, ini adalah sebahagian daripada hasil kejayaan tarbiyah PAS sejak penubuhannya berpuluh tahun yang lalu.
"Ini membuktikan ahli-ahli PAS yakin dengan masa depan untuk Islam," ujarnya.

Pengerusi Tarbiyah Pemuda PAS Kawasan, Ustaz Mohd Azmir
memimpin bacaan doa

Majlis Pecah Tanah



Hadir sama dalam majlis pecah tanah ini, Timbalan Pesuruhjaya PAS Perlis, Haji Abdul Karim Md Rejab yang merupakan mantan YDP PAS Kawasan Padang Besar. Turut serta Timbalan YDP PAS Kawasan, Wan Kharizal Wan Khazim, Naib YDP, Abdul Halim Ali serta AJK PAS Kawasan yang lain.

0 comments: