Thursday, May 19, 2011

Ziarah pelajar terlantar di Kampung Darat



BESERI - Melihat keadaannya sudah pasti memilukan siapa sahaja yang menziarahi Mohd Basri Basharuddin, 17, yang terlantar di rumahnya sejak empat bulan lalu.

Pelajar tingkatan 5 Sekolah Menengah Tengku Sulaiman ini hidup tanpa sebahagian tempurung kepalanya yang terpaksa dibuang akibat kemalangan jalanraya yang dialami pada 31 Januari lalu.

Beliau bagaimanapun akan menjalani pembedahan tidak lama lagi untuk memasukkan kembali sebahagian tempurung kepalanya yang dibuang itu. Namun menurut bapanya, Basharuddin Bakar, proses untuk memulihkan kembali Mohd Basri akan mengambil masa yang lama.

Penderitaan Mohd Basri ini turut dikongsi oleh pimpinan PAS Padang Besar yang menziarahi beliau di rumahnya di Kampung Darat dekat sini 19 Mei lalu.

Antara pimpinan yang hadir ialah Naib Yang Dipertua, Ustaz Yahaya Ahmad; Ketua Urusan Ulama, Ustaz Azamhari Mahamood serta Ketua Pemuda, Shuhairi Samsuddin bersama Exconya.

Selain menyampaikan sumbangan bagi meringankan beban keluarga ini, Ustaz Yahaya berkata pimpinan dan ahli PAS akan sentiasa memberikan sokongan dan berdoa agar Mohd Basri akan pulih seperti sediakala.

0 comments: