Wednesday, May 5, 2010

Apa salahnya RM4 juta untuk lawan Umno/BN?

PAYA - Apa salahnya membelanjakan sehingga RM4 juta untuk menjatuhkan imej kerajaan Umno/Barisan Nasional (BN), demikian kata Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar.

Beliau berkata demikian mengulas isu pendedahan penulis blog Syed Azidi Syed Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai Kickdefella yang mengakui menerima peruntukan lebih RM4 juta dalam tempoh tiga tahun bertujuan mewujudkan persepsi buruk bagi melemahkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan memastikan PAS terus kekal memerintah di Kelantan.

"Saya nak katakan di sini, sekiranya benarlah dakwaan beliau tentang wang RM4 juta itu, apa salahnya kita belanja sebanyak itu kalau nak lawan Umno/BN. Memang kerja kita (PAS) nak jatuhkan mereka.

"Ahli-ahli PAS ni bukan setakat RM4 juta, tapi mati pun sanggup kalau nak lawan Umno/BN. Bukan setakat itu, kita nak kutip lebih daripada itu untuk lawan mereka,"katanya ketika berceramah di Markas PAS Kampung Paya di DUN Santan dekat sini 3 Mei lalu.

Kata beliau lagi, pendedahan isu ini menunujukkan Umno/BN sudah bankrap dengan isu untuk melemahkan PAS dan Pakatan Rakyat.

"Mereka kena ingat balik, apakah mereka tidak menggunakan wang untuk menjatuhkan kerajaan Perak? Di pilihanraya Kecil Hulu Selangor baru-baru ini, apakah mereka tidak guna wang untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat dengan membelanjakan lebih RM100juta?

"Saya tak tahu, tapi kalau betullah ada sampai RM4juta untuk memburukkan imej Pak Lah, saya ingat itu dah cukup baik untuk kita selamatkan RM320 bilion yang telah diserahkan kepada Brunei," katanya.

0 comments: