Thursday, January 14, 2010

Tak pangkah Umno(BN) bukan rosak aqidah pun!!

KANGAR - Umno/BN bukanlah sebuah agama yang dianuti sehinggakan tidak boleh ditinggalkan, demikian kata Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mohd Anuar Tahir.

"Umno/BN juga bukanlah suatu mazhab dalam agama yang perlu ditaati yang mana dalam pilihanraya, apabila memangkah yang lain dari Umno/BN boleh merosakkan akidahpun.

Kalau sayang sangat dan tak mahu tinggal pun tak apa, tapi jangan pangkah parti itu lagi dalam pilihanraya," katanya.

Berucap dalam majlis ceramah penerangan anjuran PAS Kawasan Kangar di Behor Lateh dekat sini minggu lalu, Mohd Anuar yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS perlis mengajak para ahli dan penyokong Umno/BN untuk terus meninggalkan parti tersebut demi masa depan negara yang lebih baik.

"Tatapilah wajah anak-anak kita di rumah, bagaimanakah masa depan mereka kelaksekiranya Umno/BN terus memrintah negara ini? Pelbagai kerosakan yang telah mereka buat sehinggakan negera ini berada dalam keadaan yang teruk.

"PAS bersama Pakatan Rakyat bersedia untuk memerintah termasuk di negeri Perlis ini. Dulupun pada tahun 1999, kita mampu menang sampai tiga kerusi dan tak mustahil untuk kita mengambil-alih daripada Umno/BN di negeri ini," ujarnya yang juga Yang Dipertua PAS Kawasan Padang Besar.

Dalam majlis yang sama, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dan Ketua Pemuda PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman turut menyampaikan ceramah.

0 comments: